23 Şubat 2011

Kuru Incirli Puding

Dogumdan sonra, kizim hastanedeyken bir gun eczaneye gittim bebek mamasi almak icin. (Premature bebeklerin cabuk kilo almasi icin ozel bir mama var. Anne sutune ekleniyor.) Orada calisan bayanla sohbet ederken, sutumu arttirmak icin neler yaptigimi sordu. Ben, o aralar birakin sutumu arttirmak icin ozel seyler yiyip icmeyi; sabahtan aksama hicbirsey yemiyor, su bile icmiyordum bazen. Kadincagiz da bir anneymis. Bana sutunu arttirmak icin neler yaptigini, yiyip ictigi seyleri anlattikca kendimi pek suclu hissettim. Cebinde kuru incir tasiyormus disari cikarken. Icine ceviz koyuyormus falan... O gazla bana sut arttirici bir cay satti. Hala cogu duruyor. Bitki caylariyla aram hic iyi degildir zaten. Bir ara da kuru incir almistim malum sebepten :) Tabii o da bitmedi. Bir kismini incirli tatlida kullanmistim ama gerisi dolapta duruyordu.

vejetaryenkedi
Isyerinin yemekleri son yillarda duzelmekle birlikte favorim degildir. Ama bir iki tatlisi, boregi ve salatasi oldukca guzel olur. Hatta oyle oldugu gunlerde, et yemegi almadigimdan hakkimi ekstra tatli vs. icin kullanirim :) Bu tatliyi da onlardan birinden esinlenerek yaptim. Evdeki incirleri de azaltmis oldum boylece. Maalesef hala bitmedi. Incirli bir tarife daha ihtiyacim var :)

Malzemeler:
Yarim lt sut
Yarim su bardagi seker
2,5 corba kasigi dolusu nisasta
1 paket vanilya
8 tane kuru incir
Tarcin ve ceviz

Yapilisi:
Incirleri, ustune kaynar su dokup yumusayincaya kadar beklettim. Saplarini kesip kucuk kucuk dogradim. Incir disindaki malzemeyi karistirip kaynayincaya kadar karistirarak pisirdim. Kaynamaya baslayinca incirleri ekledim. Biraz daha pisirip parcalayiciyla karistirdim. Ustune ceviz ve tarcin serptim.

Benim tatlimin incir tadi isyerindekine gore daha yogun ve haliyle de rengi daha koyu oldu. Beni rahatsiz etmedi ama incir azaltilirsa rengi daha acik olur.

vejetaryenkedi
Burada da kizim, anneannem ve annemin ortaklasa yaptigi haute couture battaniyesine modellik yaparken. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder