7 Mart 2011

Nohutlu Bulgur Pilavi

Boyle bulgur, kurufasulye, nohut gibi yemekler pisirdigimde esime "Oz Anadolu" menusu yaptim derim :) O pek sevmez ama benim coguyla aram iyidir. Nohudun tek basina yemegini pek sevmem de pilavda, corbada falan cok hosuma gidiyor. Bulgur pilavini ise pirinc pilavina tercih ederim. Daha lezzetli geliyor.

Bulguru ilk kez nohutlu pisirdim. Acikcasi tv'deki yemek programinda gordum. Icine bir iki ilave yaptim kendimce. Tahil ve bakliyat sevenlere tavsiye ederim.



Malzemeler:
1 su bardagi haslanmis nohut
1 su bardagi pilavlik bulgur
1 kuru sogan
1-2 havuc
Biber ve domates salcasi
2-3 dis sarimsak
4-5 tane kurutulmus domates
Nane, kirmizibiber, karabiber, tuz
2 1/4 su bardagi su

Yapilisi:
Kuru sogani yemeklik dograyarak yagda 1-2 dakika soteleyip kucuk dogranmis havucu ekledim. Birkac dakika sonra kurutulmus domates, sarimsak ve salcayi, biraz sonra da suyunu ve tuzunu koyup kaynayinca bulgur ve baharatlari ekleyip kapagini kapattim. Kaynamaya baslayinca altini kisip kisik ateste suyunu cekene kadar pisirdim.

"Kapagi kapatma" mevzusu acemiler icin onemli olabilir :) Yillar once arkadasimin abisi baska bir sehirde okuyormus. Annesinden pilav tarifi aliyor ancak bir turlu de basarili olamiyormus. Birkac hezimetten sonra annesinden ayrintili tarif istemis. Annesi de anlatip en son "... kapagi kapat. O kadar iste." deyince abisi "Aaaa! Kapak mi kapatacaktim?" demis ve sorun anlasilivermis :) 

Ablam da universiteyi kazandiginda annemden tarif istiyordu. O gune kadar pek mutfaga girmemisti. Annem nohut ya da kuru fasulye tarifi verirken "Hasladiktan sonra..." diye lafa devam ederken ablam bombayi patlatti: "Haslamak ne demek?" :)

Kisacasi, bazen cok onemsiz ya da gereksiz gorunen ayrintilar acemiler icin hayati nitelik tasiyabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder