13 Ocak 2011

Incirli tatli

Tatliyi cok severim. Ne yaparsam yapayim asla vazgecemiyorum. Hamilelikte mucizevi bir sekilde canim istememisti ama simdi eskisinden de cok yiyorum sanirim. Emzirmeyi de bahane olarak kullaniyorum resmen. Dogumdan sonra, onceki halime gore 1 kilo fazlam vardi ama simdi en az 2-2,5 oldu. Bu gidisle daha da artacak gibi gorunuyor. Bazen bu kilolari nasil verecegimi dert ediyorum ama istahim oyle acik ki kendi kendimi "Amaan emziriyorum ben, aldiysam da aldim!" diyerek teselli ediyorum. Arkasindan gelsin tatlilar, cikolatalar. Bazen, kendimi frenleyerek sadece! sicak cikolata iciyorum gece gec saatlerde ama ertesi gun mutlaka acisini cikariyorum.

Her hafta bir tatli yapmaya karar verdim son olarak. Haftasonuna dogru yapiyorum ki misafirlerime de ikram edeyim ve ben de boylece daha az yiyeyim. Misafirim genellikle tek kisiden-ablam- ibaret olunca, tatlilar da bana kaliveriyor. 




Incirli tatlinin tarifi portakalagacindan. Defalarca yaptim bugune kadar. Her seferinde de cok guzel oldu. Herkese de tavsiye ediyorum. Esim incirli tatli sevmedigini soyledi gecenlerde. O yuzden ona incirsiz olarak yapmayi planliyorum. Ekmek kadayifina benzeyecek o sekilde bence. Incir yerine baska meyve de kullanilabilir diye dusunuyorum. Elma, kuru kayisi, visne gibi.

Benim gibi iflah olmaz tatliseverlerdenseniz, mutlaka denemelisiniz. Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. simdi kalkar buradan oraya gelir o 2,5 kilo fazlam var lafi icin izninle seni bir guzel pataklarim:) ne o oyle bir hafta siki yuruyusle bile hepsi gider onlarin. yiyin guzelce tatlilarinizi mesela iki gunde bire indirin zaten kilo problemi minigin arkasindan kosarken kendiliginden cozulur. Lafi bile edilmez yani ayip ayip :)))

    YanıtlaSil
  2. Beste hanim kizmayin :) Hamile kaldigimda zayif degildim. O yuzden daha da almasam iyi olur. Umarim dediginiz gibi kostururken kurtulurum kilolardan. Kurtulamazsam da saglik olsun ne yapalim! Sevgiler...

    YanıtlaSil