5 Ocak 2011

Cocuklu hayat ve firinda patlican

Dogumdan once, dogum sonrasinda evdeyken bol bol okuyacagimi, film ve dizi izleyecegimi hayal ediyordum. Ogleden sonralari cay yaninda yemek uzere yeni tarifler deneyecek ve koltuga kurulup elimde yeni basladigim kitapla birlikte yiyecektim. Tabii bu hayallerin ne kadar gercekdisi oldugunu anlamam pek uzun surmedi. Kizim eve geldiginden beri hayatim en iyi ihtimalle ikibucuk-uc saatlik dilimlere bolunmus durumda. O da dedigim gibi en iyi ihtimalle. Cogunlukla "Oh, uyudu hadi simdi ben de sunu yapayim!" derken bir aglama sesiyle hevesim kursagimda kaliveriyor. Sacimi taramak bile genellikle banyodan banyoya kismet oluyor. Yapilacak ev isleri bir turlu bitmediginden kitap okumaya hemen hemen hic vakit bulamiyorum. Ama emzirirken bilgisayarimda dizi izleyebiliyorum neyse ki... O da olmasa iyice hayattan kopacagim. Doktor ve hastane ziyaretleri disinda birakin sokaga cikmayi, evin bile cok az kismini kullaniyorum. Genellikle kizimla birlikte yatak odasinda vakit geciriyorum. Ev serin diye onu odadan pek cikaramadigimdan "25 metrekare Ankara" seklinde yasiyorum. Gene de, hayalimdeki denemeleri yapamasam da ve hergun olmasa da kendime yemek pisirebiliyorum. Bu aksamki yemegim de firinda patlican ve pilavdi.


Malzemeler: 
2-3 tane patlican
1 iri sogan
3-4 dis sarimsak
Birer tatli kasigi domates ve biber salcasi
Kirmizi biber, karabiber
Siviyag

Patlicanlari cizgili soyduktan sonra halka halka dogruyorum. Tuzlu suda bekletip suyunu iyice siktiktan sonra yaglanmis firin kabina aliyorum. Ustune biraz yag gezdirip guzelce harmanliyorum. 225C'ye ayarlanmis, onceden isittigim firina atiyorum. Onlar piserken, yarim ay seklinde dogradigim sogani siviyagda soteleyip sarimsagi da ekliyorum. Birkac dakika sonra salca, baharat ve suyu ekleyip biraz daha kaynatiyorum. Firinda yumusamis olan patlicanlarin uzerine soganli karisimi dokup firinin isisini 200C'ye dusuruyorum ve 5-10 dakika daha pisiriyorum. Yaninda pilavla ve yogurtla harika bir aksam yemegi boylece hazir oluyor. Afiyet olsun.

Bu arada cingoz kizim da uyanmis ve "Acaba simdi ne yapsam da annemi mesgul etsem?" diye dusunup duruyor.


2 yorum:

  1. aaa aramiz ayeni bir fistik melek gelmis, hosgelmis guzel, neseli, anlamli bir hayati olsun cok sevsin, cok sevilsin:) bende dogurunca bol bol uyurum diye hayal ediyordum nasil bir tempoya dusecegini hayal bile edemiyor insan!! umarim sizinde cok guzel bir bahceniz olur bahcivan simdiden yetisiyor 4 senesi daha var demekki:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur edrim Beste hanim. Sevgiler

    YanıtlaSil