26 Nisan 2013

Sebzeli Frittata

Cocukla birlikte zaman ve enerji kisitli hale geldiginden, pratik tariflere olan ilgim giderek artiyor. Hele bir de boyle icinde hem protein hem de sebze olan tarifler, tek kapta herseyi biraraya getirebilme olanagi sununca beni cezbediyor. 



Frittata, temel olarak yumurta ve sebzelerle yapilan bir yemek. Bir cesit omlet aslinda. Genelde firinda pisiriliyor okudugum tariflere gore, ama ben Foodnetwork'de buldugum bir tariften yola ciktim ve once ocakta, sonra da birkac dakika firinin izgarasini acarak pisirdim. 

Malzemeler:
4 yumurta (Tariflerde 6-8 yumurta deniyor ama ben azalttim.)
1 su bardagi sut
Maydanoz
Tuz, karabiber
2 dilim kup kup dogranmis tost ekmegi (Benimkiler hafifce kizartilmisti. Bayat ekmekler de kullanilabilir.)
Kirmizi biber ve havuc
Haslanmis sebze (Brokoli ve kereviz sapi kullandim.)
Rendelenmis peynir

Yumurtalari ve sutu cirparak ekmekleri ve dogradigim sebzeleri ve maydanozu ekledim. Siviyag ekledigim tavada once biberle havucu birkac dakika soteledim, sonra yumurtali karisimi ustune doktum. Karistirip ocagin altini kistim ve birkac dakika pisirdim. Ocagi kapatip ustune rendelenmis peyniri ekleyerek firina koydum. ustu kizarana kadar izgaranin altinda tuttum. 



Frittata icin evinizde ne sebze varsa veya neyi seviyorsaniz onu kullanabilirsiniz. Sebzelerin tamamini haslanmis ya da cig kullanabilirsiniz. Cig sebze kullanacaksaniz kucuk dograyarak once biraz sotelemeniz yeterli. Ocak kullanmadan firinda pisirmek de mumkun. O zaman peyniri gene son 5 dakikada eklemek gerekir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder