18 Mayıs 2011

Bahar Kahvaltisi

Havalara baktigimda baharin tam olarak geldigini soyleyemeyecegim. Bir gun gunesliyse, uc-dort gun yagmurlu hava Ankara'da. Ama en azindan bahara ozgu lezzetler artik heryerde. Domates, salatalik, biber gibi kisin asla satin almadigim sebzeleri almaya basladim. Cok da ozlemisim. Kahvaltida domates ve salataligin bulunmasi bile insanin havasini degistiriyor. Domatesi basit kahvaltilik tariflerde de bol bol kullaniyorum hazir bulmusken.

Feslegenli-Sizma Zeytinyagli Ekmek Yataginda Izgara Hellim ve Domates :)
Son zamanlarda boyle isimler moda oldu ya... Onunla dalgami geceyim dedim. Ismi zaten tarifini de veriyor ama yine de anlatayim.
Cok az siviyag ekledigim tavaya hellim peyniri ve dilimlenmis domatesi koydum. Iki tarafli pisirdikten sonra yinetavada isittigim ekmegin uzerine biraz zeytinyagi ve feslegenden sonra yerlestirdim. Aslinda tavada isitirken ekleyebilirdim feslegeni. Sonradan aklima geldi. Ayni islemi firinda da yapabilirdim. O zaman mozzarella peyniri de kullanilabilir ustelik. 



Bahar tostu:
Tost ekmeklerinin icine biraz sizma zeytinyagi ve hardal surdum. Dilimlenmis domates, eriyen herhangi bir peynir ve maydanozlari da koyup tost makinesinde peynir eriyinceye kadar isittim.


Cok zor, koca bir kisi geride birakmanin hakli gururunu yasarken, cok sevdigim ilkbaharin o guzel kokulu havasini eve dolduruyorum camlari acarak. Evim balkonlu olsaydi coktan duzenegi kurmus, orada yasiyor olurdum kitabim, muzigim ve cayimla. Neyse ki evimin kendisi kucuk, nesesi buyuk yeni uyesi balkonsuz da cok mutlu ediyor beni.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder