26 Mayıs 2011

Bulgurlu Bebek Corbasi

Bu ay ek gidalar vermeye basladim Neva'ya. Yogurt ve elma suyu disinda sevdigi birseye rastlayamadim henuz maalesef. Kahvalti olarak hazirlanan yumurta, peynir, pekmez ve mama karisimini hic ama hic sevmedi. Sevilecek birsey de degil zaten ama cok seven bebekler varmis. Neva iki-uc cay kasigi yedikten sonra dudaklarini kilitliyor ve asla acmiyor. Her seferinde hazirlayip dokmekten biktim. Her sabah bir yumurta kaynatip sarisinin en fazla yarisini kullaniyorum ve geri kalanini saksaganlar ve kediler icin camin onune koyuyorum. Neyse ki cope gitmiyor... Saksaganlar ne bulsa goturen acgozlu kuslar. Oyle ki; kedilere koydugum kuru mamayi kedilerden cok onlar yiyor. 

Dun ogleden sonra uyaninca yemesi icin koyu kivamli bir corba yaptim. Kahvaltidan daha cok sevdi. Artik her gun bu tarz sebzeli ve tahilli bir corba yapacagim. 

Corbayi 1 patates, 1 havuc ve 1 yemek kasigi bulguru haslayarak yaptim. Haslandiktan sonra hepsini parcalayiciyla pure haline getirdim. Kucuk bir kaseye koydugum kismina 1 tatli kasigi kadar sizma zeytinyagi ekledim. Doktor bu sekilde hazirlamami onermisti. Ayrica cocuk beslenmesi ile ilgili okudugum Hilal Mocan'in kitabinda da aynisi oneriliyordu. 



Aslinda bu miktar cok geliyor ama daha azini hazirlamak da mumkun degil. Kalanini biraz tuz ve karabiber ilavesiyle ben yedim :) "Aman ziyan olmasin, cope gitmesin!" felsefesini benimseyen anneler grubuna hosgeldim!

2 yorum:

  1. Aman dikkat et, çocuk büyüdükçe arta kalan yemekleri o kadar kilo aldırıcı oluyor. Tecrübeyle sabit.. :P

    YanıtlaSil
  2. Ah ahh! Aldim zaten kilolari. Moralimi cok bozuyor bu durum...

    YanıtlaSil