10 Mayıs 2011

Sutlu Kabak Corbasi

Bu corbayi, henuz evlenmedigimiz donemde, esimin tarifi uzerine yaptim. Bir yerde yemis ve cok begenmis. Sutlu kabak corbasi diye anlatti. Hala yaptigim corbanin onun yedigiyle ayni olup olmadigini bilmiyorum. Bildigim, o gunden beri bizim favori corbalarimizdan biri oldugu...

Oldukca hafif bir corba. Ben, sutlu sevdigimiz icin sutu bol tutuyorum. Dereotu da ne kadar bol eklenirse corba o kadar lezzetli oluyor. 

Mumkun oldugunca her yiyecegin evde hazirlanmasi gerektigine inaniyorum. Hem daha saglikli hem de daha ekonomik boylesi. Hazir corbalari almayi uzun zaman once biraktim bu yuzden. Neredeyse hazir corbayla ayni surede hazirlanabilecek kadar pratik bir corba bu. Aksam isten gelince hemen hazirlanabilir. 

Kivaminin daha koyu olmasi istenirse su miktari azaltilabilir.


Malzemeler:
3 tane buyuk boy kabak
2,5 su bardagi sut
2 su bardagi su
2 tepeleme yemek kasigi un
Siviyag
Tuz
Dereotu

Yapilisi:
Kabaklari rendeleyip 1 yemek kasigi kadar siviyag ilavesi ile suyunu salip cekinceye kadar pisiriyorum. Ustune unu ekleyip iyice karistirdiktan sonra sutu ve suyu ekliyorum. Kaynayincaya kadar karistirip tuz ve dereotunu ekliyorum. 5-10 dakika daha kaynatip ocagi kapatiyorum. Uzerine 1 yemek kasigi sizma zeytinyagi dokup karistirdiktan sonra corba hazir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder