4 Şubat 2011

Kizimla 5. ayi geride birakirken... ve sekerpare yerken

Kizim dunyaya geleli koca 5 ay oldu bugun. Ilk kez kuafore gittim o gunden beri. Tarzan kivamina gelmistim artik. Organik sac boyasi aldim emzirdigim icin. Organik boya diye aliyorum gerci ama suphe de etmiyor degilim. Gercekten organik mi acaba diye...Umarim oyledir. 



Kizim, duzeltilmis olarak da artik iki ayini doldurmus durumda. (Premature bebeklerin dogduklari tarih degil, dogmalari beklenen tarih esas aliniyor yaslari hesaplanirken. Buna da duzeltilmis yas (corrected age) deniliyor.) Ikinci ayda bebek etrafindakilere tepki vermeye basliyor ve annelik daha guzel bir hale geliyor. Gunduz, her emzirmeden sonra gozlerime bakip ona birseyler soylememi bekliyor ve cok guzel guluyor karsiliginda. Agu, gugu sesleri de cikarmaya basladi. Cisimleri cok guzel takip ediyor. Onune koydugum oyuncaklara eliyle vuruyor. Ama bunu bilincli yaptigindan emin degilim. Renkler ve isik ilgisini cok cekiyor. Bundan bilgisayar ve televizyon da nasibini aliyor tabii. 


Gece uykulari bu ay duzene girdi. Sabaha kadar sadece beslenmek icin kalkiyor ve sonrasinda hemen gene uyuyor kendi kendine. Gunduz genelde kucagimda gezdirerek uyutmam gerekiyor.



Soguklar sona erene kadar evdeyiz. Bu da Nisan ayi demek benim icin. Elbette bicakla kesilmis gibi bir anda bitmeyecek soguk hava. Ama iste Nisan ayi benim icin hep baharin baslangicidir. Havanin kokusu degisir isinmasa da. Pazara taze yesillikler gelir. Artik her mevsim her sebze bulunabiliyor neredeyse ama baharda kokmaya basliyorlar. Ilkbaharda semt pazarina gitmeyi cok severim o yuzden. Gidince kendimizi kaybedip cok fazla sebze aliriz genelde. Yurtdisindan sonra fiyatlar cok hesapli burada. Geldigimden beri de daha hic pazara gidemedim. Ilk gidisimde bir orduyu besleyecek kadar sebze meyve alacagim buyuk ihtimalle.



Evde kapali kaldikca yemeye olan duskunlugum de artiyor maalesef. Bu da yeni tarifler denememe yol aciyor. Gecen hafta, ilk kez sekerpare yaptim. Serbetli tatlilari normalde hic tercih etmem. Sutlu tatlilar ve cikolata favorimdir. Bu kural artik cok gecerli degil :) Sekerpareyi hafif oldugu icin denedim ve gercekten cok hafif bir tatli oldu. Bu tarifin ozelligi, serbetinin kaynatilmamasi. Seker ve suyu iyice karistirmak gerekiyor sadece. Onceden hazirlamakta fayda var o yuzden.


Malzemeler:
2 yumurta (Tarifte 1 taneydi. Ikinciyi ben ekledim)
2,5 cay bardagi irmik
2,5 cay bardagi un (Tarifte 2'ydi)
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi siviyag
1 paket kabartma tozu

Serbet:
2,5 su bardagi su
2,75 su bardagi seker (Tarifte 3'tu.)

Ustune koymak icin soguk suda bekletilmis findik.

1 yumurta sarisi disindaki malzemeleri, once sivilar sonra katilar siralamasiyla ekleyip karistirdim. Yumusak bir hamur olacak. Un miktari degisiklik gosterebilir. Hamurdan toplar yapip ustlerine yumurta sarisi surdum, birer findik yerlestirdim. 180 C'de kizarincaya kadar pisirdim. Firindan cikarip 3 dakika sonra serbeti ekledim ve sonmus firinda 5-10 dakika beklettim. 

Findiklarin suda bekletilmesi, dusmelerini onluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder