11 Şubat 2011

Firin Karnibahar

Cocuk buyutmek oldukca vakit gerektiren bir is oldugundan, yeni tarifler denemek zor oluyor. Bildigim tariflere bir iki kucuk ekleme yapiyorum onun yerine. Iki yildir cok yiyemedigim sebzeleri ustuste pisirip duruyorum bu arada. Karnibahari pek yememistim Amerika'dayken. Bu yil iki haftada bir aliyorum ve genelde de ayni sekilde pisiriyorum. Sulu yemegi de guzel oluyor ama bu kadar degil... Kis da bitmek uzere artik diye umitleniyorum ve bitmeden birkac kere daha karnibahar pisireyim diyorum.


 
Malzemeler:
1 orta boy karnibahar
Birkac tane havuc( Istege bagli)

Besamel sos icin:
2 yemek kasigi siviyag
1,5 yemek kasigi dolusu un
2 su bardagi sut
Tuz
Karabiber, kirmizi biber, kurutulmus dereotu (Istege bagli)

Ustune:
Kasar ya da eriyen herhangi bir peynir (Rendelenmis)

Yapilisi:
Karnibahari kokunden ayirip yikadiktan sonra parcalara ayiriyorum. Havucu soyup halka halka dogruyorum ve hepsini beraberce hasliyorum.

Besamel sos icin bir tavaya siviyag koyup biraz isittiktan sonra unu ekliyorum ve bir iki dakika karistirarak kavuruyorum. Ustune sutu ekleyip surekli karistiriyorum. Eger cirpma teli kullanilirsa topaklanma olmuyor. Yoksa, ocagin altini kisip sutu oyle eklemek ve bir yandan da hizli hizli karistirmak gerekir. Karistirarak kaynattigim besamel sosa baharatlari ve tuzu ekliyorum.

Yaglanmis bir firin kabina once karnibahari koyuyorum. Besamel sosu ustune esit bicimde dokuyorum. Besamel sos biraz sulu olmali. Pisince kivami koyulasiyor cunku. Onceden isitilmis 180 derecede 5-10 dakika pisirip kasar ekledikten sonra ustu kizarincaya kadar firinda tutuyorum.

Bu yemegi yaparken karnibahari ne dagilacak kadar cok ne de cig kokusu kalacak kadar az haslamamak lazim bana gore. Mumkunse buharda pisirmek sadece karnibahar icin degil, tum sebzeler icin en ideali. Bir bicakla haslanip haslanmadigini kontrol edebilirsiniz. Bicak rahatca ilerliyorsa yeterince haslanmis demektir. Haslama bitince sebzeleri hemen tencereden almak gerekiyor bir de. Yoksa haslanmaya devam ediyorlar ve istediginiz kivami yakalayamiyorsunuz.

Gorunusu sik, lezzetli, saglikli ve oldukca da basit bir yemek. Yarim saatte, cocuk uyurken hazirlanabilir. Yanina bir de yesil salatayla harika oluyor. 


Sirin kizim da buyumeye devam ediyor tum hiziyla... Pembis tavsan :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder