1 Nisan 2010

Kapuska Firinda


Resmi olarak Mart bahar aylarindan ilki olsa da bana gore bahar Nisan'da gelir. Bahar baslangicinda lahanali bir tarif vermek de neyin nesi oluyor o halde? Evet, lahanali bir tarif vermek icin biraz gec kaldim ama son bir kez lahana yapacak olanlar deneyebilirler. 

Gecen hafta ya da ondan once yaptim aslinda kapuskayi. Bloglari ziyaret ederken bir de ne goreyim! kedilimutfaklar' da da kapuska var, ustelik o da benim yaptigim gibi uzerine peynir serpip firinlamis. Artik ona da dedigim gibi , ben de kendi versiyonumu yaziyorum. :)

Ustune peynir ekleyip firinlamak, lahanayi sevmeyenlerin fikrini degistirmesine yardimci olabilir. Daha bir havali oluyor bu haliyle :) Bana gore kapuska firina girmeden yaninda yogurtla yenir. Ama bu hali de misafire, lahanayla arasina mesafe koyanlara yapilabilir. Kapuska yapsaniz burun kivrilabilir ama firinda kasarli kapuska kulaga da goze de daha cazip geliyor sanki.

Soya kiymasi kullaniyorum kapuskayi yaparken ve gercekten cok lezzetli oluyor.

Malzemeler:
1 iri kuru sogan
2 havuc
1 kucuk lahana
Salca
Tuz, karabiber, kirmizi biber
1/2 su bardagi soya kiymasi

Yapilisi:
Soya kiymasini isiya dayanikli bir kaseye alip, uzerine cekecegi kadar kaynar su ekleyin. Siviyagda sogani bir iki dakika soteleyip havucu ekleyin. Bir iki dakika sonra ince dogranmis lahanayi ekleyin ve arada karistirarak, yumusayana kadar kavurun. Uzerine soya kiymasi ve 1 yemek kasigi salcayi ekleyin. Karistirip, uzerini hafifce gececek kadar su ekleyin. Tuzunu ve baharatini ekleyip kaynadiktan sonra altini kisarak yarim saat kadar pisirin.

Ben hafif bir kimyon tadini da seviyorum kapuskada. Siskinligi azaltmaya da yardimci oluyor. Bir de evinizde varsa kuru kirmizi biber atin icine. Cok yakisiyor.

Eger peynirli yemek istiyorsaniz, firin kabina yiyeceginiz miktarda kapuska alip, uzerine eriyen turde bir peynir koyarak 200C'de, peynirin ustu hafifce kizarincaya kadar firinlayin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder