25 Mart 2010

Havuclu Makarna




Ogrencilik yillarinda yemek cok oncelikli bir konu degildir. Universitede ogrenci evinde kalanlar cok iyi bilirler. Bir ara acikilir ve ne yesek deyip elde olanlarla pratik, zaman almayan yemekler hazirlanir genelde. Ben de bu makarnayi,  tam da boyle bir durumda, universitenin son yilinda icat etmistim. Icat dedigim, "Evdeki malzemelerle ne yapabilirim?" sorusundan yola cikarak, bu sonuca ulasmistim. Evdeki malzeme cok zengin degildi tahmin edildigi uzere :) Ama yedigimde bekledigimden cok daha guzel oldugunu dusundugum bu makarnayi o gun bugundur ara ara yapmaya devam ederim. Belki de bana o gunleri hatirlattigi icin bu kadar seviyorumdur, bilemiyorum.

Sos, her evde bulunan temel malzemeleri icerdiginden cok pratik. Hazirlanmasi, makarnanin haslanmasi ile birlikte 15-20 dakikayi gecmiyor. Maksimum yarim saat. Ustelik cok da saglikli. 

Malzemeler:
4 iri havuc
1 kuru sogan
2-3 dis sarimsak
Maydanoz
2 yemek kasigi salca
Kekik, karabiber, kirmizi biber, tuz
Yarim paket makarna

Yapilisi:
Makarnayi icine tuz ve bir kasik siviyag eklenmis kaynar suda haslayin. Makarna haslanirken, baska bir tencerede veya tavada once kuru sogani bir iki dakika soteleyin. Zar seklinde dogranmis havucu ilave edin. Arada karistirarak birkac dakika daha soteledikten sonra kucuk dogranmis sarimsaklari ve  maydanozu ekleyin. Maydanoz miktari sevip sevmemenizle ilgili. Ama ne kadar bol olursa o kadar lezzetli oluyor bence. Bir iki kez karistirin ve cok bekletmeden salcayi ekleyin. Uzerine 3/4 su bardagi kadar su ekleyin. Ben makarnanin suyundan ekliyorum genelde. Ama makarna suyunu cektiyse normal su da kullanabilirsiniz. Baharatlari ve tuzu ekleyip birkac dakika kaynatin. Sos hafif sulu kalmali. Eger suyunu cektiyse uzerine biraz daha su ekleyin. Haslanan makarnayi suzun ve tencereye alin. Ustune sosu ekleyerek karistirin.

Servis yaptiktan sonra uzerine rende parmesan veya sevdiginiz baska herhangi bir peynir serpebilirsiniz. Ben yogurtla yemeyi de cok seviyorum. 

Bu sefer kalem makarnayla yaptim ama daha asil tercihim kelebek makarnadir genelde. Kelebek makarna bulamadigim icin bu cesidi kullandim.

Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. evde dolapta buldugum malzemelerden tarif yaratmak benim de en sevdigim sey :) tadi nefistir eminim. eline saglik.

    YanıtlaSil
  2. "Fotoğraf iştahımı açtı. Benim icadım da mantar, sarımsak, beyaz peynir, dereotu, kekik, isteğe bağlı olarak pul & kara biber (ve varsa başka şeyler) eşliğinde makarna idi. İlk 3 malzeme vazgeçilmez ama. Mantarları ayıklayıp makarnayla birlikte 8-10 dakika haşlamak, süzdükten sonra diğer malzemelerle karıştırmak yeterli ziyafet için. :)"

    Yorumunuz ve güzel tarifler için tekrar teşekkür ederim.

    Ergün Kuru
    http://mediasaur.wordpress.com

    YanıtlaSil
  3. Ergun Bey;

    Cok tesekkurler. Sizin tarifiniz de cok guzel gorunuyor. Mutlaka deneyecegim. Yalniz kendi versiyonumda mantarlari biraz sotelerim diye dusunuyorum. Haslanmis mantari pek yiyemiyorum cunku.

    YanıtlaSil