16 Eylül 2013

Ferah Kurabiye

Zeytinyagli kurabiye tarifi ariyordum yeni birsey denemek icin. http://pastaneden.blogspot.com/ adresinde buldugum tarifi denedim. 



Olculeri azalttim ve portakal kabugu yerine limon kabugu ekledim. Bardak olarak buyuk boy cay bardagi kullandim ve tarifte verilen miktarlarin tam yarisini kullandim. Bir cay kasigi kadar da limon suyu ekledim.



Ortaya cikan lezzete bayildim. Cok hafif ve lezzetli bir kurabiye. Ayni hafta icinde ikinci kez yaptim evdekilerden gelen talep uzerine.

Benim kullandigim malzemeler ve olculeri soyle:
1 yumurta
1 buyuk cay bardagi seker
1 buyuk cay bardagi siviyag
1 limonun kabugu
Yarim cay kasigi tarcin
Yarim cay kasigi zencefil
1 cay kasigi limon suyu
2 yemek kasigi misir nisastasi
2 su bardagi kadar un
Kabartma tozu

Once sivi, sonra kuru malzemeyi karistirarak ceviz buyuklugunde toplar yaptim ve 175 derecede altlari hafifce kizarana kadar pisirdim. Renkleri kararmadan firindan cikardim. Ortalama 20 tane kurabiye oluyor bu malzemeyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder