20 Ağustos 2011

Meyveli/Cikolatali Irmik Tatlisi

Irmik tatlisini ben cocukken annem cok yapardi. Gunlerinde misafirlere ikram etmek icin... 

O zamanlar boyle bir kavram vardi kadinlarin hayatinda: "Gun"

Cok severdim gunleri. Cunku annem sadece o zaman kurabiye, borek gibi yiyecekler yapardi. Misafirler gelmeden once yememiz yasakti. Kac kisinin gelecegi pek belli olmadigi icin tedbirli olmak gerekirdi. Ancak herkes gelip tabaklar hazirlandiktan sonra biz hakkimizi alabilirdik. O ana kadar oyle koyun gibi beklerdik. Simdiki cocuklar bekler mi acaba boyle bir durumda? 

Annemin gunlerde yaptigi yiyeceklerden en sevmedigim bu irmik tatlisiydi sanirim. Cok yavan gelirdi. Hala da oyle geliyor aslinda. O yuzden biraz ekstra lezzet katmak gerektigini dusunerek meyve sosuyla yaptim. Ozellikle ayvayla yaptigima Hilal bayilmisti.

Tatliyi bilmeyen yoktur. 8-9 yemek kasigi tozseker, 8-9 yemek kasigi irmik ve 1 litre sut karistirilarak kaynatiliyor. Limon kabugu rendesi de eklenebilir. Ocagin alti kapatilinca vanilya ekleniyor. Sonra, fazla bekletmeden suyla islatilmis cam ya da porselen bir kaba aliniyor. 

Sosu icin; 3-4 tane ayva ya da elmayi kabuklarini soyduktan sonra kup kup kesip 4 yemek kasigi kadar seker ve biraz tarcin ilavesiyle hafifce yumusayincaya kadar pisirdim.


Ben silikon muffin kaplarina doktum tatliyi. Kaplari yarisina kadar doldurup araya hazirladigim sosu doktum. Uste de kalan tatliyi dokup biraz ilindiktan sonra buzdolabina kaldirdim.

Baska bir sefer yaptigimda ise buyuk kek kalibina doktum. Arasina cikolata parcalari ve kakaolu biskuvi koydum. Makedon arkadaslarimiza ikram etmistim ve cok sevmislerdi. Bu sekilde hazirlandiginda ustune cikolata sosu da dokulebilir.


Siz de irmik tatlisini yavan buluyorsaniz ya da evdeki meyveleri degerlendirmek istiyorsaniz boyle deneyebilirsiniz. Ozellikle yazin soguk ve meyveli bir irmik tatlisi iyi gider diye dusunuyorum.

Kalipta yaptigim tatlidan artanlari buzlukta dondurup sakladim. Aniden caniniz tatli istediginde kurtarici olabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder