22 Nisan 2010

Kabak Graten



Tadinin baskin olmamasi nedeniyle cok hos bir sohreti olmayan kabagin Turk mutfaginda kac cesit kullanimi var kimbilir? Zeytinyagli yemegi, mucveri, dolmasi, corbasi, kizartmasi, tuzlu kekleri, borekleri, salatalari ve eminim bilmedigim daha bircok cesidi... Galiba kabaga biraz haksizlik yapiyoruz... Tamam, bana gore, mesela patlicanla yarisamaz ama, kabagin da yeri ayri iste. Nane ve/veya dereotu eklendigi taktirde sevilmeyecek bir kabak yemegi olamaz gibi geliyor bana.

Bu cesitlere bir tane de ben ekledim galiba. Bu sekilde pisiren baskalari da vardir mutlaka ama ben rastlamadim. Bu yemegi, kabaktan herkesin bildigi pirincli naneli yemegi disinda nasil bir yemek yapabilirim derken buldum. Sonuc bekledigimden cok daha lezzetli olunca da demirbaslardan biri haline geldi. Icinde sut ve peynir olmasi besleyiciligini arttiriyor. Sulu tencere yemeklerini sevmeyenler veya cocuklar icin hos bir alternatif olabilir.

Malzemeler:
2 kuru sogan
3-4 dis sarimsak
4 iri kabak
1 corba kasigi dolusu un
1 su bardagi sut
Tuz, karabiber
Dereotu
Rendelenmis kasar, cedar veya eriyen baska bir peynir

Kuru sogani dorde bolerek dograyin. Buyuk ve derin bir tavada soganlari birkac dakika soteleyin. Alacali soyulmus ve kalinca yarim halka seklinde dogranmis kabaklari ve dogranmis sarimsaklari ekleyin. Birkac dakika boyunca ara ara karistirarak pisirin. Unu kabaklarin uzerine serperek ekleyin ve karistirin. Tam olarak karisip gorunmez olunca sutu ekleyin. Tuz, karabiber ve dereotunu da ekleyerek bir iki dakika daha pisirin. Altini kapatip onceden 400C'ye isitilmis firinda 10-15 dakika pisirin. Uzerine rendelenmis peyniri ekleyip 5 dakika ya da peynirin ustu kizarana kadar firinda tutun. 

Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. ne kadar güzel bir sayfa bu böyle:) çok hoşuma gitti, hem vejeteryan, hem kedi, hem doğa, hem yemek, mmmm, bayıldım:)

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim :) Bu arada benim adim da Pinar :)

    YanıtlaSil