27 Şubat 2010

Zencefilli Kurabiye/Biskuvi


Zencefilli kurabiye arada atistiracak tatli birseyler arayan, ancak cok da tatli kurabiyeleri sevmeyenler icin ideal tattalar bana gore. Hafta ici ise giderken goturmek ya da aksam cayin-kahvenin yaninda atistirmak icin Pazar gunu hazirlayip bir kavanoza ya da hava almayan bir kaba koyabilirsiniz.

Zencefil, alisik olmayanlar icin ilk basta baskin bir tat gibi gelebilir. Begeneceginden emin olmayanlar, ilk denemede zencefil miktarini yari yariya azaltabilirler. Ama yanina gelen tarcin, zencefil tadini dengelemekte oldukca basarili.

Kurabiyelerde tereyagi yok. Ben esmer seker kullandim ama beyaz sekerle de yapilabilir. Un olarak tam bugday unu ile beyaz unu yari yariya kullandim. Yalniz, esmer un kullanmak hamuru kestikten sonra tepsiye alirken dagilmasini kolaylastiriyor. Daha once sadece beyaz unla birkac kez yaptim ve onlarda dagilma problemi olmadi. Eger tam bugday unu kullanacaksaniz girintili cikintili kaliplar yerine yuvarlak kalip kullanmak dagilma sorunu yasamanizi engelleyebilir.

Tarifte kullandigim bardak, buyuk cay bardaklarindan. Yuvarlak kurabiyeler icin de ayni bardagi kalip olarak kullandim.

Malzemeler:
1 yumurta
3/4 bardak seker
1 bardak siviyag
3 yemek kasigi nisasta
3 yemek kasigi pekmez
2 cay kasigi zencefil
1 cay kasigi tarcin
Vanilya
Kabartma tozu
3,5-4 bardak un

Yapilisi:
Un ve kabartma tozu disindaki malzemeyi karistirdiktan sonra, unun 3 bardagini ve kabartma tozunu ekleyin. Kalan unu yavas yavas ekleyerek yumusak ama ele yapismayan bir hamur yapin. Hamuru, hafifce unlanmis tezgahta merdaneyle 1/2 cm. kalinlikta acin ve kaliplarla kesin. 160C'de 15 dakika kadar pisirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder