30 Nisan 2011

Balkabakli Kek

Kis ha bitti ha bitecek diyoruz ama bahara dair cok da belirgin bir gelisme yok henuz. Nisan ayini bekliyordum havalar isinacak diye ama iste o da bitiyor. Umut Mayis'a kaldi artik...

Balkabakli kek haliyle kisa ait bir kek. Daha once yazacaktim ama unuttum. Hala balkabagi satiliyor. Bu yilin son balkabagi bu kekte kullanilabilir.



Normalde kek icin balkabagini haslamak gerekiyor. Ben az sekerli tatlisini yapmistim. Onu pure yaparak kullandim. O yuzden kullandigim sekeri de yariya indirdim. Artan balkabagi tatlisini degerlendirmek icin yapilabilir bu sekilde.

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardagi seker
1 su bardagi balkabagi puresi (Haslanmis balkabagini veya tatlisini catalla ezmek yeterli)
1/2 su bardagi siviyag
1/4 su bardagi su
1/2 cay kasigi tuz
1,5 su bardagi un
Kabartma tozu
Vanilya
1/2 cay kasigi tarcin
1/2 cay kasigi zencefil
Ayni olcude yenibahar ve muskat da eklenebilir.
1/2 su bardagi iri ogutulmus ceviz

Yapilisi:
Yumurta, seker ve tuzu cirptiktan sonra suyu, yagi, balkabagi puresini ekleyip karistirdim. Kuru malzemeleri de ekledikten sonra yaglanmis muffin kaliplarina koyup onceden 180C'ye isitilmis firinda kurdan kuru cikincaya kadar pisirdim.

2 yorum:

  1. Kışın ilk fırsatta bu tarifi deneyeceğim. Balkabağına bayılırım ama evde tek yiyen de benim. Her seferinde tatlısını yapıp sonra da oturup hepsini kendim yemekten çok bıktım. Çorbasını da denedim hiç fena değildi ama yemiyorlar işte, ya da ben yediremiyorum... :(

    YanıtlaSil
  2. Keki severler eminim. Cunku cok lezzetli oluyor. Yemezlerse de parcalara ayirip dondurabilirsin. Sonra cikarip cikarip yersin canin istedikce.

    YanıtlaSil