10 Kasım 2009

Patatesli pogaca




Pogacayi kim sevmez! Hele de firindan yeni cikmissa ve yaninda da taze demlenmis cay varsa...

Benim pogacada ilk tercihim peynirli olanidir. Patatesli pogacayi buraya gelmeden once hic yapmamistim acikcasi. Burada Turk peyniri bulmak oldukca zor oldugundan, bulundugunda da bayagi pahaliya gelmesinden dolayi peynir yerine patates kullanmaya basladim pogacalarda. Oldukca da guzel oluyor. Ama Turkiye'de bu kadar sik yapar miyim bilmiyorum :) Bazen hazirladigim ice, eriyen, kasar tarzinda peynir de ekliyorum. Vejetaryen beslenmede protein alimina dikkat etmek gerekiyor. Peynir bu acidan da faydali oluyor tabii.

Hamuru:
2 yumurta (Birinin sarisi ustune surmek icin ayrilacak)
1 su bardagi yogurt
3/4 su bardagi siviyag
Tuz
Kabartma tozu
Aldigi kadar un

Hamurun ele yapismayan yumusak bir hamur olmasi gerekiyor.

Ici:
4 orta boy patates (Once haslanacak.)
1 kucuk sogan
1 tatli kasigi salca
Karabiber
Kirmizi biber
Tuz
Maydanoz


Once ici hazirlanmali. Boylece hamur hazirlanirken ilinmis olur. Bir kucuk sogani yemeklik dograyip 1 yemek kasigi siviyagda hafif kahverengilesinceye kadar kavurduktan sonra salca ve dogranmis maydanozu ekleyip ocagi kapatin. Haslanmis ve kabugu soyulduktan sonra ezilmis patatesleri, tuz, karabiber ve kirmizi biberi de ekleyip karistirin.

Hamuru hazirladiktan sonra ceviz buyuklugunde veya biraz daha iri parcalar koparip ortasina icten koyun ve isterseniz kapanma yeri alta gelecek sekilde, isterseniz de yarim daire sekli vererek tepsiye dizin. Ustlerine yumurta sarisi surup susam veya corekotu serpebilirsiniz. 180°C de ustleri kizarincaya kadar pisirin.

Buradaki firinlar Turkiye'dekilerden farkli. En azindan benim kullandiklarim. Isiyi sadece alttan veriyorlar pisirirken. Tabii bir de °C yerine °F kullaniliyor. Burada tepsiyi firinin en ust rafina koyup 350-375°F'ta pisiriyorum.

Sabah kahvaltisina yetissin diye acele edip biraz buyuk tuttum pogacalari ben bu sefer :) Normalde bu olcuden 35 tane pogaca cikiyor. Benim gibi iri yapmayi tercih ederseniz de 25-30 kadar pogacaniz olur.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder